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Réponses à vos questions

About the Company

Depuis combien de temps FxPro est-elle en affaires?

FxPro began its journey in **1999**, evolving into one of the leading online trading brokers globally. Over the years, FxPro has expanded its regulatory framework to ensure compliance with the highest industry standards.

FxPro operates under multiple entities regulated by respected authorities worldwide, including:

  • **Cyprus Securities and Exchange Commission (CySEC)**
  • **Financial Conduct Authority (FCA) in the UK**
  • **Securities Commission of The Bahamas (SCB)** and more.

This strong regulatory oversight reflects FxPro’s commitment to providing a secure and transparent trading environment for its clients.

Quels sont les avantages de la négociation avec FxPro?

FxPro is a No Dealing Desk Execution* broker, offering professional trading conditions, superior execution technology and access to deep liquidity.

Trade CFDs on a wide range of instruments, including popular FX pairs, Futures, Indices, Metals, Energy and Shares, and experience the global markets at your fingertips.

FxPro also offers free educational material, forex trading tools and demo trading accounts to all of our clients to help them practice and learn more about CFDs trading before opening a live trading account. FxPro customer support team is ready to help you 24/5 with any queries you may have in more than 20 languages.

*Subject to our Order Execution Policy

Où sont vos bureaux?

We have offices in the UK, Cyprus, UAE, Monaco and Bahamas. You can see all office and contact details here.

Qui sont vos régulateurs ?

FxPro group operates several legal entities, each regulated by the relevant local authority in that jurisdiction.

FxPro Financial Services Ltd is regulated by the Cyprus Securities and Exchange Commission (‘CySEC’) and by the South Africa Financial Sector Conduct Authority (‘FSCA’). FxPro UK Limited is regulated by the Financial Conduct Authority (‘FCA’). FxPro Global Markets Limited is authorised and regulated by the Securities Commission of The Bahamas (‘SCB’).

You can see more information about our licences and regulations here: https://www.fxpro.com/about/licences

Since the availability of jurisdictions may depend on your country of residence, please check the registration page to see which jurisdictions are available to you.

Comment puis-je m'inscrire en tant qu'introducteur?

Remplissez notre formulaire en ligne avec vos coordonnées et certaines informations de base (par exemple, votre site web (le cas échéant), le nombre de clients potentiels, etc.) et l'un de nos représentants vous contactera pour en discuter plus en détail.

Trouvez plus d'informations sur nos options de partenariat sur ce lien: https://www.fxpro.com/partners

Quand et comment les commissions de l'IB sont-elles payées ?

Les commissions sont créditées sur votre portefeuille FxPro toutes les semaines. Vous pouvez utiliser un virement bancaire pour retirer vos commissions.

Fournissez-vous du matériel promotionnel à vos introducteurs?

Oui, nous fournissons à nos introducteurs des bannières, des logos et des outils gratuits tels que des widgets et des calculatrices. Tout le matériel promotionnel est disponible à travers notre système de gestion de contenu fourni et hébergé par FxPro, sans frais supplémentaires pour vous:
https://marketing.fxpro.com/

Accounts

Comment ouvrir un compte de trading réel?

Pour ouvrir un compte de trading réel, cliquez sur le bouton "S'inscrire" sur la page d'accueil de FxPro et suivez les étapes nécessaires pour compléter le processus d'inscription. Vous recevrez automatiquement un email qui contient les informations d'identification de votre plateforme sur l'adresse email que vous auriez fournie. Identifiez-vous sur FxPro Direct avec votre adresse email et le mot de passe que vous auriez sélectionné. À partir de là, vous pouvez télécharger vos documents (si vous ne l'avez pas encore fait), gérer votre compte, télécharger nos platesformes et approvisionner votre compte.

Les juridictions disponibles dépendent de votre Pays de résidence. FxPro n'offre pas de Contrats de Différence (CFD) aux résidents de certains pays, tels que les États-Unis d'Amérique et la République islamique d'Iran.

Puis-je ouvrir un compte d'entreprise?

You can open a trading account on your company name via our usual sign-up procedure. Please enter the personal details of the person who will be the authorised representative and then log into FxPro Direct to upload official company documentation such as a certificate of incorporation, articles of association etc. Once we receive all necessary documents, our Back Office Department will review them and assist in the completion of the application.

Offrez-vous des comptes sans frais de swap?

FxPro offers swap-free accounts for religious purposes. However, fees may be applied once trades on certain instruments are open for a specific number of days. To apply for a swap-free account, please send an email request to our Back Office Department at [email protected]. For further details on FxPro swap-free accounts, please contact our Customer Support.

Puis-je ouvrir un compte joint?

Yes. To open a joint account, each person must first open an individual FxPro account and then fill a Joint Account Request Form which can be obtained by contacting our Back Office Department at [email protected].

Please note that joint accounts are only available to married couples or first degree relatives.

Puis-je ouvrir plusieurs comptes avec FxPro?

Oui, FxPro vous autorise jusqu'à 5 comptes de trading différents. Vous pouvez ouvrir des comptes de trading supplémentaires à travers votre profil FxPro Direct.

What base currencies can I open an account in?

We offer Trading Account currencies in EUR, USD, GBP, CHF, JPY, PLN, AUD and ZAR. Additionally, we also offer NGN, VND, THB, MYR and IDR for certain jurisdictions, allowing you to trade in your local currency.

It is recommended that you select a Wallet currency in the same currency of your deposits and withdrawals in order to avoid any conversion fees, however you can select different base currencies for your Trading Accounts. When transferring between Wallet and an account in a different currency, a live conversion rate will be displayed to you.

Qu'est-ce qu'un compte Premium (VIP)?

VIP Premium Accounts are offered to selected individuals with high deposits (typically $50k or equivalent) and those actively trading large volumes. VIP clients benefit from free VPS service and the possibility of decreased spreads/commissions.

For more information please visit our VIP page: https://www.fxpro.com/vip

Quels types de compte offrez-vous?

We offer a variety of account types for you to choose from, via a range of platforms including Metatrader 4, Metatrader 5 & cTrader.

The trading conditions for each account differ based on the jurisdiction.

You can see a useful comparison table of the account types and features on the page below: https://www.fxpro.com/trading-platforms/comparison

Spread Betting accounts are also available to clients of FxPro UK Limited that reside in the UK.

Offrez-vous des comptes de démonstration?

Yes. Demo accounts are a valuable trading tool to help beginners learn how to trade and allow experienced traders to experiment and test new strategies in a risk-free environment.

You can open an unlimited amount of demo accounts via FxPro Direct.

Although demo accounts present real market conditions and prices, please keep in mind that they are simulations and cannot always reasonably reflect all of the market conditions as during highly volatile or illiquid periods (e.g. market openings, news announcements) they may not behave in the same manner as live accounts.

Les comptes de démonstration sont-ils en aucune façon limités?

You may open as many demo accounts as you wish. Demo accounts can be recharged with funds via FxPro Direct. However, please note that demo accounts will be deactivated after 180 days. Also, our MT4 and MT5 demo accounts are limited to a maximum of 70 open positions.

Although demo accounts present real market conditions and prices, please keep in mind that they are simulations and cannot always reasonably reflect all of the market conditions as during highly volatile or illiquid periods (e.g. market openings, news announcements) they may not behave in the same manner as live accounts.

Margin and leverage settings may vary between your demo and live account and you should not expect any success with the Demo Account to be replicated in your live trading.

For this reason, it is strongly recommended that demo accounts are viewed solely as a learning tool for inexperienced traders or a place for testing new trading strategies.

How to open an account with FxPro

  1. Click the ‘Register’ button on this page and open your New FxPro Direct account. Fill out the form with your name, country of residence and email. Set the password.
  2. Specify your nationality, date of birth and mobile number.
  3. Then, your residential address is required.
  4. To act in your best interest, we kindly ask to specify your occupation and education level.
  5. To understand your needs better, we should know more about your financial status and investment plans.
  6. Your trading experience also matters to us! Please answer carefully, as your responses will determine your suitability to trade CFD with FxPro.
  7. The next important step is a small test for financial markets knowledge.
  8. Now, put the default trading account settings. Later, you can open additional real and demo accounts with other preferences at any time.
  9. Right after that, you may undergo the identity verification by uploading the digital copies of the documents required.
  10. Don’t forget to check your inbox! The FxPro Team will send you an email with account credentials. Please keep them safe.

You will be able to fund your account once it gets verified to start trading with FxPro.

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Verification

Mes données personnelles sont-elles en sécurité avec vous?

FxPro prend des mesures de précaution sérieuses pour assurer la confidentialité de vos données personnelles. Vos mots de passe sont cryptés et vos données personnelles sont stockées sur des serveurs sécurisés et ne sont accessibles à personne, à l'exception d'un nombre très limité de membres autorisés du personnel.

De quels documents avez-vous besoin?

We require a copy of your valid International Passport, National ID card or Driver's Licence in order to verify your identity.

We may also request a Proof of residence document showing your name and address, issued within the last 6 months.

The document(s) required and their current verification status can be seen at any time via FxPro Direct.

Comment puis-je télécharger mes documents ou vous les envoyer?

Vous pouvez télécharger vos documents lors de votre inscription. Vous pouvez également les télécharger via votre profil FxPro Direct en cliquant sur "Mon profil", puis sur "Télécharger des documents". Vous pouvez aussi les envoyer par courrier électronique à [email protected].

How can I verify my profile?

  1. Sign in to FxPro Direct with your email and password.
  2. Get ready to take a photo of your passport, ID card or driver’s license.

    (A Proof of residence, such as a bank statement or utility bill, issued within the last 6 months, may also be required).

  3. Click the “Upload documents” button and choose the row with the document you prefer to provide.

Document verification is usually very fast and you can always check the status from the same section in FxPro Direct.

Please note that uploading the documents through Direct is the only acceptable channel of submitting these documents and that any documents sent by email will not be processed.

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Que dois-je faire si j'échoue le test d'adéquation ?

As a regulated broker, we are required to assess the suitability of our clients in regards to their understanding of CFDs and knowledge of the risks involved.

If it is deemed that you do not currently have the experience required, you can proceed with a demo account creation. Once you feel that you are ready and experienced enough to open a live account, and are fully aware of the risks involved, please contact us so we can reassess your suitability.

If the information you provided to us on the registration form was inaccurate, please let us know so we can contact you to clarify any errors.

PLATEFORME MT4 & MT5

Vos plateformes sont-elles compatibles avec Mac?

Les plateformes FxPro MT4 et FxPro MT5 sont compatibles avec Mac et peuvent être téléchargées depuis notre Centre de téléchargement. Les versions web et mobiles de FxPro MT4, FxPro MT5 et FxPro cTrader sont également disponibles.

Autorisez-vous l'utilisation d'algorithmes de trading sur vos plateformes?

Oui, les Experts Consultants sont entièrement compatibles avec nos plateformes FxPro MT4 et FxPro MT5, et les robots de négociation cAlgo peuvent être utilisés sur notre plateforme FxPro cTrader. Si vous avez des questions concernant les Experts Consultants et les robots cAlgo, veuillez contacter notre service clientèle à l'adresse [email protected].

Comment me connecter à la plateforme de trading MT4?

Vous pouvez vous connecter à votre terminal à partir du menu situé en haut à gauche de l'écran. Pour ce faire, cliquez sur "Fichier", puis sur "Connexion au compte de trading".

log in

Une nouvelle boîte apparaîtra, vous demandant vos identifiants de connexion, votre mot de passe et le serveur auquel votre compte a été attribué. Vos identifiants de connexion vous sont envoyés par courrier électronique une fois votre compte approuvé. Les informations d'identification du compte de démonstration sont également accessibles via FxPro Direct.

Pour les afficher, connectez-vous à votre compte FxPro Direct, cliquez sur "Mon profil" dans la liste de gauche, puis sur l'onglet "Informations d'identification de la plateforme" de la page "Mon profil". Si vous avez oublié le mot de passe du compte MT4 Live, vous pouvez le réinitialiser via FxPro Direct.

Comment placer un nouvel ordre dans MT4 ?

Il existe plusieurs façons de passer un ordre instantané dans le terminal MT4:

  1. Cliquez sur le bouton "Nouvel ordre" dans la barre d’outils;
  2. sélectionnez "Nouvel ordre" dans le menu déroulant "Outils";
  3. appuyez sur la touche F9;
  4. cliquez avec le bouton droit de la souris sur un instrument dans la fenêtre "Surveillance du marché" et sélectionnez "Nouvel ordre";
  5. double-cliquez sur un instrument dans la fenêtre "Surveillance du marché";
  6. activez la négociation en un clic.

Si vous choisissez l'une des options ci-dessus, vous ouvrirez la fenêtre de "Ordre". Cela vous permettra d’ajuster les paramètres de la position que vous êtes sur le point d’ouvrir. Le champ "Symbole" vous permet de changer d’instrument et le champ "Volume" vous permet de définir la taille de la transaction (lot). Vous pouvez également définir des niveaux stop-loss et take-profit.
Vous cliquez ensuite sur "Vendre" pour ouvrir une position vendeur au cours acheteur actuel ou sur "Acheter" pour ouvrir une position acheteuse au cours vendeur actuel.

Comment fermer une position sur MT4?

Pour fermer manuellement une position ouverte, vous devez d’abord localiser l'ordre dans la fenêtre "Terminal" MT4 au bas de l’écran de votre plateforme MT4. Cliquez avec le bouton droit de la souris sur l'ordre que vous souhaitez fermer et sélectionnez "Fermer l'ordre", ou double-cliquez sur l'ordre pour afficher la fenêtre "Ordre" et fermez-la à partir de là. Vous pouvez également fermer une position en cliquant sur le symbole "X" dans le coin inférieur droit de votre terminal MT4.

Si la négociation en un clic est activée, ces actions entraîneront la clôture immédiate de la transaction, sans afficher de message de confirmation.

Si vous avez défini des niveaux valides de stop-loss ou de take-profit, votre ordre sera clôturé une fois que le prix du marché aura atteint l'un des niveaux spécifiés.

Comment passer un ordre en attente sur MT4?

Un ordre en attente est une instruction pour ouvrir une position lorsqu'un instrument atteint un certain prix que vous avez prédéfini.
Vous pouvez passer un ordre en attente depuis la fenêtre principale "Ordre". Modifiez simplement le "Type" de "Exécution instantanée" à "Ordre en attente". Un menu déroulant apparaîtra alors, vous permettant de spécifier si l'ordre en cours que vous êtes sur le point de passer correspond à un Buy Limit, un Sell Limit, un Buy Stop ou un Sell Stop. Il vous permettra également de définir un prix limite ainsi qu'une date et une heure d'expiration.

N'oubliez pas que les ordres Buy Stop et Sell Limit doivent être placés au-dessus du prix du marché actuel, tandis que les ordres Sell Stop et Buy Limit doivent être inférieurs au prix du marché actuel.

Comment modifier ou supprimer un ordre en attente sur MT4?

Pour modifier ou supprimer un ordre en attente que vous avez passé, localisez-le dans la fenêtre "Terminal" en bas de l’écran de votre plateforme MT4. Les ordres ouverts apparaissent au-dessus des détails de votre compte, tandis que les ordres qui n'ont pas encore été exécutés apparaissent au-dessous d'eux. Cliquez avec le bouton droit de la souris ou double-cliquez sur l'ordre que vous souhaitez modifier ou supprimer. Un menu contextuel apparaîtra vous permettant de sélectionner, modifier ou supprimer un ordre. La fenêtre "Ordre" apparaît et vous permet de modifier le prix auquel l'ordre est déclenché, de réinitialiser la date d'expiration de l'ordre, de définir les niveaux stop-loss et take-profit ou de supprimer complètement l'ordre.

Pourquoi le bouton de "Modification" est-il grisé lorsque j'essaie de définir SL ou TP pour un ordre existant?

Si le bouton "Modifier" est estompé lorsque vous essayez de définir des niveaux de stop-loss ou de take-profit pour un ordre existant, cela peut être dû au fait que vous avez placé vos niveaux de stop-loss ou de take-profit près du prix actuel. Alternativement, cela peut signifier que vous avez défini ces niveaux du mauvais côté du prix actuel.

Notez que pour les positions courtes (ordres de vente), les ordres stop-loss doivent être supérieurs aux prix actuels du marché, alors que les niveaux take-profit doivent être inférieurs au prix du marché actuel.

Vous pouvez voir les niveaux de stop minimum pour chaque plateforme dans les spécifications des symboles: https://www.fxpro.com/trading/forex

Comment puis-je ajouter des indicateurs personnalisés ou des Experts Consultants sur MT4 / MT5?

Pour ajouter des Experts Consultants personnalisés ou des indicateurs personnalisés, ouvrez MT4 et accédez à Fichier>Ouvrir le dossier de données, puis sélectionnez MQL4/5>"Experts" ou "Indicateurs" et collez votre fichier MQL4/EX4 ou MQL5/EX5 dans ce dossier.

Lorsque vous rouvrez la plateforme, vous devez maintenant voir votre Expert Consultant/indicateur personnalisé dans la fenêtre du navigateur. Vous pouvez également le faire glisser et le déposer sur le ou les graphiques de votre choix.

Vous pouvez trouver des Experts Consultants personnalisés et des indicateurs sur le site Web MQL5: https://www.mql5.com/en/code/mt4

Où vais-je trouver l'Expert Consultant que j'ai récemment créé sur la plateforme MT4?

Tous les Experts Consultants sont visibles dans la fenêtre "Navigateur" du côté gauche de la plateforme MT4. Cliquez sur le menu déroulant "Experts Consultants", puis cliquez sur l'icône "+" pour développer la sélection et afficher la liste complète des Experts Consultants disponibles. Vous pouvez ensuite faire glisser celui que vous souhaitez utiliser sur le graphique correspondant.

Comment puis-je backtester mon Expert Consultant?

Vous pouvez vérifier les performances de votre Expert Consultant sur les données historiques de la plateforme MT4. Pour ce faire, cliquez sur "Afficher", sélectionnez "Testeur de stratégie", choisissez un Expert Consultant de la liste et définissez les paramètres de votre backtest.

Pour plus de détails, reportez-vous au guide de backtesting MT4 disponible ici.

Une fois que vous êtes satisfait de votre Expert Consultant, vous pouvez le tester dans des conditions de négociation en temps réel sur votre compte démo.

Comment puis-je m'assurer que mon Expert Consultant fonctionne correctement?

Pour ce faire, vérifiez que le bouton "AutoTrading" dans la barre d’outils principale en haut de l’écran est vert. Si le symbole est rouge, cliquez dessus pour activer les Experts Consultants.

‘AutoTrading’

Vous devez ensuite vous assurer que votre Expert Consultant est activé pour le trading réel. Pour ce faire, cliquez avec le bouton droit de la souris sur le graphique où l'Expert Consultant a été placé, sélectionnez "Expert Consultant", puis "Propriétés". Cochez la case "Autoriser le trading réel" et cliquez sur "OK". Votre Expert Consultant doit maintenant fonctionner correctement.

Allow live trading

Une fois que votre Expert Consultant est opérationnel, vous pouvez consulter les onglets "Experts" et "Journal" de votre terminal pour voir si votre système signale des erreurs.
Si votre Expert Consultant est lancé et que le trading automatique est activé, vous pourrez voir un smiley dans le coin supérieur droit du graphique, à côté du nom de l'Expert Consultant.

Pourquoi mon graphique a-t-il un visage aux yeux croisés / triste dans le coin?

Il semble que vous n’ayez pas activé les Experts Consultants sur votre terminal MT4. Pour ce faire, il vous suffit de cliquer sur le bouton "AutoTrading" dans la barre d’outils principale au-dessus du graphique. Lorsque le petit symbole à l'intérieur passe du rouge au vert, les Experts Consultants ont été activés. Pour ce faire, vous pouvez également cliquer sur "Outils", "Options", sélectionner l’onglet "Experts Consultants" et vous assurer que la case "Activer les Experts Consultants" est cochée. Vous devez également vous assurer que l'Expert Consultant spécifique est activé pour le trading en sélectionnant "Autoriser le trading réel" dans l'onglet "Commun" lorsque vous faites glisser l'Expert Consultant vers le graphique.

Comment supprimer un Expert Consultant que j'ai téléchargé sur ma plateforme MT4 / MT5?

Pour supprimer un Expert Consultant de votre plateforme MT4/5, cliquez avec le bouton droit de la souris sur le graphique, sélectionnez "Experts Consultants", puis "Supprimer".

Puis-je lancer plusieurs Experts Consultants à la fois sur MT4?

Oui, vous pouvez lancer plusieurs Experts Consultants simultanément et sur le même instrument. Cependant, vous ne pouvez télécharger qu'un seul Expert Consultant par graphique. Par exemple, si vous souhaitez paramétrer deux Experts Consultants pour qu'ils négocient sur l'EURUSD, vous devez ouvrir deux graphiques EURUSD et télécharger un Expert Consultant sur chacun d'eux.

Où puis-je trouver le solde de mon compte et l'historique des transactions?

Toutes les informations du compte et l'historique des transactions se trouvent dans la fenêtre "Terminal" en bas de l'écran de votre plateforme MT4. Au bas de cette fenêtre, vous trouverez les onglets suivants:

  • Transactions: affiche le solde de votre compte, vos capitaux propres, votre marge, votre marge libre, votre niveau de marge ainsi que les positions ouvertes et les ordres en cours;
  • Historique du compte: affiche une liste complète de tous les ordres que vous avez passés, y compris la date et l'heure, le type, la taille, l'instrument, le prix à l'ouverture, les niveaux take-profit et stop-loss, le prix et l'heure de clôture, les frais d'échange et le profit;
  • Journal: fournit une liste de toutes les actions que vous avez effectuées sur votre terminal MT4, avec leurs dates et heures respectives.

Comment créer un relevé de trading MT4?

Vous pouvez créer une historique des transactions et l'exporter sous forme de fichier HTML ou EXCEL distinct. Pour ce faire, vous devez vous connecter à votre terminal MT4 et cliquer sur l'onglet "Historique du compte" en bas de la fenêtre "Terminal", située en bas de votre écran MT4. Cliquez avec le bouton droit n'importe où dans cette fenêtre et sélectionnez "Enregistrer sous Rapport". Une nouvelle fenêtre apparaîtra et vous permettra de spécifier un emplacement de sauvegarde. Cliquez sur "Enregistrer" pour terminer la procédure.

Comment utiliser la Fenêtre de surveillance du marché?

La liste "Surveillance du marché" est une section de la plateforme MT4 / MT5 qui présente tous les cours acheteurs et vendeurs et vous permet d'afficher les instruments, placer des ordres, ouvrir des graphiques, etc.
Afin de voir tous les instruments disponibles pour le trading, cliquez avec le bouton droit de la souris sur la fenêtre de surveillance du marché et sélectionnez "Tout afficher".

Show All

Vous pouvez cliquer avec le bouton droit de la souris sur la fenêtre de surveillance du marché, sélectionner "Symboles", puis ajouter manuellement les instruments que vous souhaitez voir dans la liste. Vous pouvez également créer des ensembles personnalisés.

Comment changer le mot de passe MT4 / MT5?

Une fois connecté à la plateforme avec votre mot de passe actuel, accédez à Outils>Options et, sous l'onglet "Serveur", sélectionnez l'option "Modifier le mot de passe". De cet endroit, vous pouvez entrer le nouveau mot de passe que vous souhaitez utiliser et le confirmer.

Change Password

Si vous rencontrez des problèmes, vérifiez l'onglet du Journal sur le terminal MT4 pour voir s’il y a des erreurs.

Comment créer un mot de passe MT4 / MT5 Investisseur?

Un mot de passe Investisseur permet à l’utilisateur de visualiser les activités de trading, mais n’a aucun accès pour ouvrir/fermer ou modifier des transactions.

Il s’agit essentiellement d’un accès en lecture seule. Une fois connecté à la plateforme avec votre mot de passe principal, accédez à Outils>Options. Sous l'onglet "Serveur", sélectionnez l'option "Modifier le mot de passe". À partir de là, vous pouvez sélectionner "Changer le mot de passe Investisseur (lecture seule)".

Change Investor

Qu'est-ce que le centre d'historique MT4?

Vous pouvez accéder aux données cartographiques historiques sur notre plateforme MT4 via le centre d'historique en accédant à Outils>Centre d'historique ou en sélectionnant F2. La quantité de données historiques disponibles dépend de la période que vous choisissez car il existe un nombre maximal de données de barres disponibles pour chaque période (environ 2050 enregistrements). Par exemple, si vous choisissez une courte période (par exemple 1M), vous ne pouvez recevoir des données que pour un ou deux jours.

Vous pouvez télécharger des données supplémentaires, mais celles-ci sont extraites du serveur metaquotes.

How to download trading platforms?

  1. After you register and log into FxPro Direct, you will see the relevant platform links conveniently displayed on your 'Accounts' page, next to each account number. From there you can directly install desktop platforms, open webtrader, or install mobile apps.
  2. Alternatively, from the main website, go to “All Tools” section and open the “Download Centre”.
  3. Scroll down to see all the platforms available. Several types of terminals are provided: for the desktop, web version and mobile application.
  4. Select your operating system and click “Download”. The platform upload will start automatically.
  5. Run the setup program from your computer and follow the prompts by clicking “Next”.
  6. After the installation is complete, you can log in with the specific account details that you received on your email after the trading account registration at FxPro Direct. Now your trading with FxPro can begin!

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PLATEFORME CTRADER

Comment fermer une position sur cTrader?

Pour fermer une position, cliquez sur le bouton "Fermer" dans la fenêtre "Surveillance du trading" en bas de l'écran cTrader. Dans la fenêtre "Surveillance du trading", vous pouvez choisir la fermeture d'un seul ordre ou de tous les ordres ouverts en cliquant sur "Tout Fermer".
Vous pouvez utiliser les paramètres QuickTrade pour vérifier si cette option est désactivée ou si le trading en un ou deux clics est activé.

Comment me connecter à la plateforme cTrader?

Your cTrader cTID are sent to you via email once the creation of your account has been confirmed.

cTID allows access to all FxPro cTrader accounts (demo & live) using only one login and password.

As default, your cTID email will be the registered email address of your profile, and you can change the password to your own preference.

Once logged in with the cTID, you will be able to switch between any FxPro cTrader accounts registered under your profile.

Comment créer un nouvel ordre dans cTrader?

cTrader vous permet de créer un nouvel ordre.

Vous pouvez appuyer sur F9 pour afficher la fenêtre "Créer un ordre" ou cliquer sur l'icône qui se trouve au-dessus de la liste de surveillance sur le côté gauche de la plateforme. Vous pouvez également cliquer sur n'importe quel instrument dans les "Listes de surveillance", puis sélectionner l'icône "Nouvel ordre" ou passer un ordre directement à partir des boutons d'achat et de vente.

Buy and Sell buttons

Les boutons d'achat et de vente sont également disponibles sur tous les graphiques que vous avez ouverts.

available

Si l'option "QuickTrade" n'est pas activée, une nouvelle fenêtre apparaîtra vous permettant de créer un nouvel ordre du marché, un ordre à cours limité ou un ordre stop, de sélectionner l'instrument que vous souhaitez trader et de définir les niveaux stop-loss et take-profit.

Market Order
Remarque: Si vous souhaitez ouvrir et fermer des transactions en un clic ou deux, directement à partir des graphiques et de la liste de surveillance, vous devez le configurer dans les paramètres.

Comment passer un ordre en attente?

Vous pouvez passer un ordre en attente à travers la fenêtre "Créer un ordre". Dans la boîte de dialogue "Créer un ordre", sélectionnez "Ordre à cours limité" ou "Ordre stop", choisissez votre symbole, prix limite, volume, ainsi que la date et l'heure d'expiration, définissez les niveaux stop-loss et take-profit et cliquez sur "Vendre" ou "Acheter".

Vous pouvez également passer des ordres en attente à travers Market Depth ou en cliquant avec le bouton droit sur le graphique.

Comment modifier ou supprimer un ordre en attente dans cTrader?

Si vous souhaitez modifier ou supprimer un ordre en cours que vous avez passé, cliquez sur l'onglet "Ordres" dans la fenêtre "Surveillance du trading". Cela fera apparaître tous vos ordres en attente. Cliquez avec le bouton droit sur l'ordre que vous souhaitez modifier ou supprimer pour avoir la possibilité de modifier ou d'annuler l'ordre. Si vous cliquez sur "Modifier", une nouvelle fenêtre apparaîtra vous permettant de modifier les paramètres de votre ordre en attente. Si vous cliquez sur "Annuler", votre ordre sera automatiquement supprimé de la liste.

Comment puis-je configurer le trading en un clic ou deux?

Sur la plateforme cTrader, cliquez sur l’icône de configuration située dans le coin inférieur gauche, puis sélectionnez l’onglet "QuickTrade". À partir de là, vous pouvez choisir d'effectuer le trading en "Un seul clic" ou en "Deux clics".
Si les paramètres de négociation rapide sont "Désactivés", cela signifie que vous aurez une boîte de dialogue vous permettant de confirmer toute transaction. Vous pouvez également définir par défaut les paramètres SL / TP et la plage du marché pour tous les types d'ordre à partir de cette fenêtre.

Click trading

Comment les frais de commission cTrader sont-ils calculés?

Les spreads cTrader partent de 0 sur les majors et la commission s'élève à 3,50 par lot de la devise de base de la paire négociée. Ceci est facturé lorsque vous entrez et lorsque vous quittez le trading.
Vous pouvez utiliser le calculateur de commission cTrader ci-dessous pour calculer la commission correspondant à différentes transactions:
https://www.fxpro.com/trading-tools/calculators/ctrader-commission
. En général, la commission est calculée à $35 par 1 million de dollars américains échangés.
Exemple de conversion - Si vous négociez 1 lot (100 000) d'EUR / USD, la commission sera de €3,50 à l'entrée et à la clôture du trading (€7 au total).
Exemple de métaux - (nombre de oz X MP) / 1,000,000 X 35 = Commission à sens unique.

What is a ctrader ID (cTID) and how can I create one?

Your cTrader (cTID) will be created and sent to you via email once the creation of your account has been confirmed.

cTID allows access to all FxPro cTrader accounts (demo & live) using only one login and password.

When logged in with the cTID, your cTrader account(s) will automatically become linked, and you will also have access to extra features that the cTID provides, such as:

  • Custom watchlists
  • Email alerts
  • Price alerts
  • Workspaces

Note: The cTID is seperate from your FxPro account login details and is something offered by Spotware directly. You can read more about it here

Comment puis-je télécharger un cBot ou un indicateur personnalisé sur cTrader?

Vous pouvez télécharger des indicateurs/cBots supplémentaires via le site web du cTDN: https://ctdn.com/algos/indicators - https://ctdn.com/algos/cbots
Vous pouvez également cliquer sur l'icône de l'indicateur sur n'importe quel graphique cTrader et sélectionner l'ordre "Autres indicateurs"

more indicators

Lorsque vous cliquez pour télécharger à partir du site web, vous serez invité à l'installer automatiquement sur la plateforme cTrader.

Comment savoir si mon cBot fonctionne correctement?

Si vous utilisez des cBots sur votre plateforme cTrader, vous pourrez voir une liste des cBots attachés dans le coin inférieur gauche du graphique. Un bouton "Arrêter" apparaît également si votre cBot fonctionne correctement. Si vous lancer cBots dans l'onglet "Automatisation", vous pourrez voir une liste des instances actives sous chaque cBot dans la liste des cBots. Un bouton "Arrêter" apparaît également à côté des instances lancées. Une fois votre cBot lancé, vous pouvez consulter les onglets "Journal" et "cBot" pour voir si votre système signale des erreurs.

Puis-je tester mon cBot avant de commencer le trading en temps réel?

Oui, vous pouvez effectuer un backtest des performances de votre cBot sur des données historiques sur la plateforme cTrader. Pour ce faire, vous devez accéder à la section "Automatisation" de la plateforme, cliquer sur la flèche située à côté de votre cBot et sélectionner "Ajouter une instance". Accédez à l'onglet "Backtesting" et définissez vos paramètres de backtest préférés avant l'exécution.
Une fois satisfait de votre cBot, vous pouvez le tester dans des conditions de trading réel en l'utilisant sur votre compte de démonstration.

Puis-je lancer plus d'un cBot en même temps?

Oui, vous pouvez lancer plusieurs cBots en même temps et sur le même graphique. Après les avoir ajoutés au graphique, vous verrez une boîte de dialogue distincte pour chacun d'entre eux dans le coin inférieur gauche du graphique.

multiple cBots

Comment arrêter un cBot que j'ai téléchargé sur ma plateforme cTrader?

Pour supprimer un cBot de cTrader, cliquez sur le bouton "Arrêter". Les instances peuvent être supprimées depuis le graphique dans cTrader ou la liste "Instances" de l’onglet "Automatisation".

Mon cBot continuera-t-il à fonctionner après la fermeture de la plateforme cTrader?

Pour que vos cBots négocient pour vous, votre ordinateur doit être en marche et votre terminal cTrader ouvert. En fermant votre terminal cTrader, vos cBots cesseront le trading.

Vous pouvez vous abonner à FxPro VPS (Serveur Privé Virtuel) pour que vos cBots continuent le trading 24h/24, que votre terminal cTrader soit ouvert ou non, que votre ordinateur soit en marche ou non.

Où puis-je trouver le solde de mon compte et l'historique des transactions?

Le solde de votre compte et l'historique des transactions se trouvent dans la fenêtre "Suivi du trading" en bas de l'écran cTrader.

  • L'onglet "Positions du trading": affiche votre solde actuel, vos fonds propres, votre marge, votre marge libre, votre niveau de marge ainsi que les profits et pertes non réalisés.
  • L'onglet "Ordres": affiche les ordres en attente.
  • L'onglet "Historique": affiche l'historique complète de vos ordres.

Comment créer un relevé de trading cTrader?

Vous pouvez exporter l'historique de vos transactions à partir de la fenêtre "Surveillance du trading". Ouvrez l'onglet "Historique", cliquez avec le bouton droit de la souris sur la liste des ordres précédents, puis sélectionnez "Créer un relevé" pour créer un relevé des transactions sous forme de document HTML. Vous pouvez sélectionnez "Exporter vers Excel" pour créer un relevé des transactions sous forme de fichier Excel.

Comment installer la plateforme de bureau cTrader?

Vous pouvez télécharger la plateforme de bureau cTraderà travers le lien ci-dessous depuis notre site web: https://www.fxpro.com/trading-platforms/ctrader

Malheureusement, aucune version MAC n'est disponible, mais nous proposons un cTrader Webtrader auquel vous pouvez accéder:
https://ct.fxpro.com/

Pour la configuration système requise et les navigateurs pris en charge, vous pouvez vous reporter à la page d'aide de Spotware.

Si vous recevez une erreur en essayant de l'installer, cela est généralement dû à un pare-feu / antivirus qui bloque ou limite le téléchargement. Veuillez désactiver temporairement tout pare-feu / antivirus et essayez à nouveau de télécharger la plateforme.

Comment désinstaller la plateforme cTrader?

Lorsque vous désinstallez complètement cTrader, vous devez également supprimer les dossiers temporaires pour le supprimer avec succès. Veuillez suivre les instructions ci-dessous pour le supprimer complètement de votre PC:

Désinstallez cTrader depuis le panneau de configuration, puis:
- Dans Documents, supprimez cTrader et cAlgo
- Dans "C:/Users/user/AppData/Roaming/", supprimez: - FxPro-cAlgo - FxPro-cTrader - FxPro-cTraderUsers
- Dans "C:/Users/user/AppData/Local/Apps/2.0/", supprimez ce dossier.
Vous pouvez ensuite le télécharger à nouveau.

How to download trading platforms?

  1. After you register and log into FxPro Direct, you will see the relevant platform links conveniently displayed on your 'Accounts' page, next to each account number. From there you can directly install desktop platforms, open webtrader, or install mobile apps.
  2. Alternatively, from the main website, go to “All Tools” section and open the “Download Centre”.
  3. Scroll down to see all the platforms available. Several types of terminals are provided: for the desktop, web version and mobile application.
  4. Select your operating system and click “Download”. The platform upload will start automatically.
  5. Run the setup program from your computer and follow the prompts by clicking “Next”.
  6. After the installation is complete, you can log in with the specific account details that you received on your email after the trading account registration at FxPro Direct. Now your trading with FxPro can begin!

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FxPro Edge

Comment puis-je me connecter à la plateforme de trading FxPro Edge ?

Vous pouvez vous connecter à FxPro Edge en naviguant vers https://edge.fxpro.co.uk et en entrant vos identifiants de profil direct.

Login

Si vous avez des comptes multiples, vous pouvez sélectionner lequel utiliser sur l’écran suivant.

Login

Vous pouvez basculer vers un autre compte en cliquant sur la liste déroulante en haut à droite.

Login

Comment puis-je placer un nouvel ordre ?

Il y a de multiples manières de placer un nouvel ordre :

  1. via le graphique
    • Faites un clic droit sur le graphique
    • cliquez sur «Créez un nouvel ordre»

      Create Order
    • la fenêtre Nouvel Ordre apparaîtra. Ici, vous pouvez ajuster les paramètres de position que vous êtes sur le point d’ouvrir.

      Create Order

  2. à l’aide des boutons Créer un ordre

    Create Order

  3. Via la mosaïque Ordre sur votre liste de surveillance (lorsque le trading en 1 clic est activé)

    Create Order

Comment puis-je clôturer une position sur FxPro Edge ?

Pour clôturer manuellement une position ouverte, vous devez d’abord localiser l’ordre dans le widget Positions/Ordres. Vous pouvez soit cliquer sur le bouton « Clôturer un ordre (avec le trading en 1 clic activé) ou faire un double clic sur l’ordre et le clôturer depuis la fenêtre de dialogue qui apparaît.

Close Position

Close Position

Si vous avez paramétré des niveaux d’ordre de vente Stop ou de réalisation de profits valides, votre ordre sera clôturé une fois que le prix du marché atteint un des niveaux que vous avez spécifié.

Toutes les positions clôturées apparaîtront dans le widget « Historique »

Comment puis-je placer un ordre en attente sur FxPro Edge ?

Un ordre en attente est une instruction à ouvrir une position lorsqu’un instrument atteint un certain prix prédéfini par vous. Vous pouvez placer un ordre en attente à l’aide de la principale boîte de dialogue « Ordre » en sélectionnant les onglets « Limite » ou « Stop ». Le dialogue vous permettra alors de définir le prix limite et la date/l’heure d’expiration pour l’ordre en attente.

Pourquoi le bouton Modifier la position est-il grisé quand j’essaie de paramétrer SL/TP pour un ordre existant ?

Cela peut être parce que vous avez placé des niveaux d’ordre de vente stop ou de réalisation de profits trop proche du prix actuel. De manière alternative, cela peut signifier que vous avez paramétré ces niveaux du mauvais côté du prix actuel.

Veuillez remarquer que pour des positions courtes (ordres de vente) les ordres de vente stop doivent être paramétrés plus haut que le prix du marché actuel et que les niveaux de réalisation de profit doivent être paramétrés plus bas que le prix actuel du marché.

Vous pouvez voir les niveaux minimums d’arrêt pour chaque plateforme dans les spécifications du symbole : https://www.fxpro.com/trading/forex

Puis-je ajouter des indicateurs personnalisés ou des EA à FxPro Edge ?

FxPro Edge n’est pas compatible avec des indicateurs personnalisés ou EA pour le moment. Nous cherchons à ajouter une assistance pour les versions futures.

Comment puis-ajouter plus de widgets sur mon espace de travail ?

Vous pouvez ajouter plus de widgets pour personnaliser votre espace de travail en cliquant sur le bouton « + » sur la barre latérale. Les widgets peuvent être déplacés, redisposés et redimensionnés.

Widgets

Puis-je voir les résultats de mon trading ?

Vous pouvez voir les performances de votre compte en cliquant soit sur :
a) la barre du haut
b) L’icône « Performance de compte » sur la barre latérale

Account Performance

How to download trading platforms?

  1. After you register and log into FxPro Direct, you will see the relevant platform links conveniently displayed on your 'Accounts' page, next to each account number. From there you can directly install desktop platforms, open webtrader, or install mobile apps.
  2. Alternatively, from the main website, go to “All Tools” section and open the “Download Centre”.
  3. Scroll down to see all the platforms available. Several types of terminals are provided: for the desktop, web version and mobile application.
  4. Select your operating system and click “Download”. The platform upload will start automatically.
  5. Run the setup program from your computer and follow the prompts by clicking “Next”.
  6. After the installation is complete, you can log in with the specific account details that you received on your email after the trading account registration at FxPro Direct. Now your trading with FxPro can begin!

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TRADING & EXECUTION

Qu'est-ce qu'un CFD?

Les contrats de différence (CFD) sont des instruments dérivés qui permettent aux traders de spéculer sur l'évolution de la valeur d'une multitude d'actifs sous-jacents sans avoir à en prendre la propriété. Dans un contrat de différence, l'acheteur et le vendeur conviennent que le vendeur paiera à l'acheteur, à l'expiration du contrat, la différence entre la valeur de l'actif au moment de la conclusion du contrat et sa valeur à l'expiration. Si la différence est négative, l'acheteur doit alors payer la différence au vendeur. Lors de la négociation sur CFD, les traders achètent (ou optent pour une position longue) lorsqu'ils prévoient une hausse et vendent (ou optent pour une position courte) lorsqu'ils prévoient une baisse de leur valeur.

Comment se lit une paire de devises?

Forex Currencies are traded in pairs. Each currency is presented as a three letter abbreviation and is usually separated from the currency it is paired with a space, a point, or a slash. For instance, EUR/USD refers to the Euro US Dollar currency pair. The first currency in the pair is known as the base currency. The second currency in the pair is known as the quote or term currency. The value of the pair is defined by how much of the quote currency is required to purchase a single unit of the base currency. So if EUR/USD is currently trading at 1.31 then this means that $1.31 is required to purchase €1.

Quels spreads offrez-vous?

Nous proposons des spreads flottants concurrentiels sur toutes nos plateformes. Sur les comptes MT4 / MT5, vous ne payez le spread que lorsque vous négociez un instrument. Il n'y a pas de commission. Sur le compte cTrader, les écarts sont beaucoup plus faibles (à partir de 0 sur les principales paires de devises), mais une commission est facturée pour chaque transaction. ($35 dollars américains par million de dollars américains facturés).

Nous proposons également un compte à spread fixe MT4 qui a des spreads fixes sur les 7 principales paires de devises.

Pourquoi mon ordre en attente n'a-t-il pas été exécuté?

Si votre ordre en attente n'a pas été exécuté, c'est peut-être parce que vous n'aviez pas suffisamment de fonds pour ouvrir le poste lorsque l'ordre en attente a été déclenché. Si tel est le cas, l'ordre en attente supprimé apparaîtra dans l'historique de votre compte.
Sinon, votre ordre en attente n'a peut-être pas été exécuté car le prix spécifié n'a pas été atteint. Pour les ordres de vente en attente, le cours acheteur doit atteindre votre niveau spécifié; pour les ordres d'achat en attente, le cours vendeur doit atteindre le niveau spécifié.

Quelles commissions vais-je payer pour le trading?

Sur nos comptes MT4 / MT5, FxPro Markets & Spreadbetting, nous ne facturons aucune commission sur les instruments. Vous ne payez que le spread sur lequel nous appliquons une petite majoration (ainsi que tous les frais de swap applicables).

Sur la plateforme cTrader, lors du trading de métaux, il y a une commission de $35 dollars américains pour chaque $1 million de dollars américains négociés à l’ouverture d’une position et $35 dollars américains à la clôture de la position. Toutefois, les écarts sur cTrader sont inférieurs à ceux des autres types de comptes.

Quels instruments offrez-vous pour le trading?

FxPro propose des CFD sur le marché des devises, les métaux, les contrats à terme, les actions, les indices au comptant, les énergies ponctuelles et les cryptos. Veuillez visiter notre page pour en savoir plus sur chaque actif:

https://www.fxpro.com/

Proposez-vous des crypto-monnaies?

We offer CFDs on a several different cryptocurrencies including Bitcoin, Ethereum, Litecoin, BitcoinCash, Ripple and many more.

You can see more details and trading conditions on the following link:

https://www.fxpro.com/trading/cryptocurrencies

Please note that Cryptocurrencies are not available to retail clients under FxPro UK Ltd.

Do you offer guaranteed stop loss?

A stop-loss order may serve as an additional risk minimisation strategy. However, the requested price of a stop-loss order is never guaranteed. This is because the price at which the stop-loss order is placed serves only as a ‘trigger point’. In the event that the price of the financial instrument being traded reaches the trigger price, your stop-loss order will be treated as a market order and executed at a Volume Weighted Average Price (‘VWAP’) as per the Order Execution Policy. As a result, a stop-loss order may be executed at a worse price. This applies to all 'stop' orders placed on any of our platforms.

Pour combien de décimales indiquez-vous les prix?

Nous citons toutes les paires FX avec un chiffre supplémentaire, ce qui signifie que le dernier chiffre est un "point" et que l’avant-dernier chiffre est le "pip".

Quel est le modèle d’exécution de FxPro?

FxPro est un courtier d’exécution NDD offrant des CFD sur 6 actifs sous-jacents. Nous proposons une exécution sur le marché sur la plupart des types de comptes, mais nous proposons également un compte d'exécution instantanée.

Nous assortissons en interne une grande partie de notre flux d'ordres et l'exposition résiduelle reste en interne jusqu'à atteindre notre limite de risque du marché. L'exposition excédentaire peut ensuite être couverte de manière externe.

Vous pouvez en savoir plus sur notre modèle d'exécution à la page ci-dessous:

https://www.fxpro.com/pricing/model

Des glissements se produisent-ils sur vos plateformes?

Le glissement fait partie du trading et il est courant sur le marché des devises. Il se produit en période de forte volatilité ou de faible liquidité, ainsi que lors d'annonces importantes ou lors de la publication de données économiques importantes.

FxPro prend toutes les mesures nécessaires pour protéger les traders contre la volatilité des marchés. Nos clients bénéficient d'un système de gestion des échanges très avancé qui atténue le risque de glissement négatif et garantit une exécution au meilleur prix disponible.

Nous disposons d'excellentes statistiques sur les glissements que vous pouvez consulter ici:
https://www.fxpro.com/pricing/model

Proposez-vous des micro (0,01) lots?

Oui, des micro-lots sont disponibles sur toutes nos plateformes avec notre type de compte standard.

Quel levier offrez-vous?

The leverage available to you may differ depending upon your jurisdiction and the instrument/platform you are trading with.

Please follow the link below to find out more information in regards to leverage: https://www.fxpro.com/leverage-information

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Que sont les spreads flottants?

Les spreads flottants varient tout au long de la journée, en fonction de la volatilité du marché et des liquidités disponibles. Ils représentent les meilleurs cours acheteur et vendeur que nous puissions obtenir de nos fournisseurs de liquidité.

Le plus grand avantage des spreads flottants est que vous recevez le meilleur prix du marché au moment où vous négociez, qui peut souvent être inférieur à celui que vous obtenez en négociant sur un compte à spread fixe. D'un autre côté, les spreads flottants peuvent aussi s'élargir considérablement avant et après les annonces qui ont un grand impact et pendant la forte volatilité du marché.

Vais-je faire face à des requotes?

Les plateformes FxPro MT5 et FxPro cTrader utilisent l'exécution du marché et il n'y a donc pas de requotes.

Toutefois, vous pouvez rencontrer des requotes sur les comptes instantanés FxPro MT4 dans des conditions de marché très volatiles. Vous pouvez éviter les requotes en cochant la case "Écart-type" au bas de la fenêtre "Ordre", ce qui vous permettra de définir la plage de pip qui sera disponible si le prix du marché s'écarte du prix sur lequel vous avez cliqué.

La boîte de dialogue pour les requotes est désactivée lorsque vous utilisez la fonction de négociation en un clic. Vous entendrez toutefois une alerte sonore lorsqu’une nouvelle requote est donnée, à condition que cette alerte sonore soit activée (Outils> Options> Evénements). La requote sera indiquée dans vos fichiers log dans le terminal client.

Qu'est-ce que le niveau stop out?

Margin level (%) is displayed on the trading platform and is calculated as follows: Equity / Margin X 100.

FxPro offers Negative Balance Protection (subject to the FxPro Order Execution Policy) to ensure that clients cannot lose more than their overall investment.

The stop out level is {{percent}}% for all account types.

For cTrader accounts, Spotware’s 'Smart Stop Out' logic will be used.

Quelle est la différence entre un ordre stop et un ordre à cours limité?

Limit and stop orders are often confused with each other as both are pending orders that instruct a broker to open or close a position when an asset’s price reaches a certain level.

Buy limit orders instruct that a position is opened when the market price reaches a level lower than the current price. Sell limit orders instruct that a position is opened when the market price reaches a level that is higher than the current market price. Conversely, buy stop orders are entered above the current market price and sell stops are entered below the current price.

Bear in mind that pending Limit orders are executed with ‘Limit Execution’, meaning you will receive your requested price or better, whereas Stop orders are executed with ‘Market Execution’, meaning that the trade is executed at VWAP.

Mon Expert Consultant / cBot continuera-t-il à fonctionner après la fermeture de la plateforme?

Pour que vos Experts Consultants négocient pour vous, votre ordinateur doit être en marche et votre terminal MT4 / cTrader ouvert. En fermant votre terminal, vos Experts Consultants/cBots cesseront le trading.
Vous pouvez vous abonner à FxPro VPS (Serveur Privé Virtuel) pour que vos Experts Consultants/cBots continuent le trading 24h/24, que votre terminal MT4/cTrader soit ouvert ou non, que votre ordinateur soit en marche ou non.

Comment le swap est-il calculé?

Swap is calculated by taking the difference between the respective interest rates in the currency pair being traded and adding FxPro's commission fee for rolling over the position to the next trading day. The result can either be positive or negative depending on the instrument.

Swap is calculated and charged once every weekday, however, to account for weekends, a triple charge will take place on Wednesday for FX & metals, and on Friday for other instruments.

Swap fee for FX= Pip value X swap value in points] / 10

Swap fee for Non-FX instruments= Lot size X Swap Value X Number of nights.

For Shares and Cryptos, the swap fee is displayed as an annual percentage. Therefore the calculation is slightly different.

Swap fee for Shares= No.Of Nights X No.Of Shares X Share Last Price X Annual Percentage charge / 360

Swap fee for Cryptos= number of coins x Crypto last price x Annual Percentage charge / 360

We have a useful Swap calculator you can use to estimate the Swap incurred on trades: https://www.fxpro.com/trading-tools/calculators/swap

Examples: If you buy 100 (hundred) shares of Apple Inc (AAPL.O) at the price of $140 and hold them for one night at an annual rate of -2.8597 %, the charge will be -$1.11.

If you are short 2.0 lots (200k) of EURUSD for 2 nights, and the swap fee in points is -0.5739 then the swap charge will be -$2.29 ($20 pip value X -0.5739 X 2 nights /10 )

What is leverage?

Leverage affects the funds required to place a position, multiplying your buying power, allowing you to open a position larger than your deposit. Leverage requires you to post collateral with us in the form of margin and the higher the leverage the less the required margin to open a position of equivalent value or for the same initial margin you can open much larger positions.

Initial margin Leverage Buying Power (units)
$1,000 1:1 $1,000
$1,000 1:10 $10,000
$1,000 1:33 $33,000

Leverage can be expressed either as a Ratio, or in a % format. Both are displayed on our website for easy understanding.

For example, saying you have leverage 1:20 is the same as saying you are required to have a margin that is only 5% of the overall value of the trade.

Excessive use of leverage can of course be very risky because it can magnifies your P&Land this can lead to large losses which can lead to stop out, the automatic closing of your position. This is because your collateral available to sustain potential losses and not fall below the ‘maintenance margin’ required so that your position is not liquidated, is much less as a % of the position when using higher leverage.

Also note that higher leverage increases the effect of spread and Swap fees as a % on your invested capital. For example if the spread on an instrument as a % is 0.1% and you open a trade with 20 times leverage the spread cost as a % on your deposited margin will be 2%.

Example:

With leverage 1:5 you would need to deposit EUR 20,000 to open 1 lot of EURUSD (100,000) , while at leverage 1:30 you could open the same trade with only EUR 3,333.

Please refer to the margin calculator, https://www.fxpro.com/trading-tools/calculators/all-in-one. Here you can test how much of your margin will be needed to open a trade at different leverages and with different lot sizes

What is VWAP?

VWAP stands for ‘Volume Weighted Average Price’ and applies to market execution orders

If the requested volume is not available all at the same price, the order will automatically execute the maximum volume at the best available price, and then the remaining volume at the next best price and so forth. An average of all these prices is then taken, which is the price the order will execute at (the VWAP).

All stop orders, once triggered, are subject to ‘Market Execution’ which means that FxPro will automatically aggregate all available liquidity at the best possible prices and fill your stop orders at first available VWAP. The VWAP price may be on, above, or below your requested price.

Please see the relevant section of our Order Execution policy: Market Execution Order Market order is the intention to either buy or sell at the current market price, subject to the liquidity available. In the event, there is not enough liquidity at the top of the book to fill a Client’s market order, the system will automatically aggregate the volume received from third party liquidity/ price provider(s) and execute the market order at the ‘Volume-Weighted Average Price’ (‘VWAP’), subject to the liquidity available at the time of the execution.

Example:

Depth of Market for EURUSD

The image above shows a snapshot of the Depth of Market for EURUSD.

The right hand side shows ASK prices (price at which you buy)

The left hand side shows BID prices (price at which you sell)

Each tier displays the volume available at each price tier. For example, a trade of 2.50 lots or lower, would receive the top of the book price (the first row of prices). And for trade size above this, the overall price would be calculated according to the price tiers and volumes available at each.

For example, lets say we want to Sell 8 lots (800k units of EUR). The order will be executed as follows:

250,000 * 1.16520 = 291,300

500,000 * 1.16519 = 582,595

50,000 * 1.16518 = 58,259

You then add up all the tiers = 932,154 and divide by your trade size in units

932,154 / 800,000 = 1.16519 (rounded to 5 decimal places)

What is a market order?

A ‘Market Order’ applies to the MT4 Market, cTrader, MT5 & FxPro platforms and dictates that you want to enter the market at the current market price, no matter what that may be. Market Orders are filled at VWAP (Volume Weighted Average Price), meaning that you may receive a price above, below or on the price you saw when you executed the order.

Market Execution is also applied to all ‘Stop’ orders across all of our platforms. (Stop losses, Stop outs & pending stop orders).

Because different LPs will have different prices and available liquidity, the available volume is tiered and large orders may be executed at a non-‘top of the book’ price. Top of the book means the best Bid / Ask prices are streamed in the platform. The Market Depth however is much more complex than this and Market Execution accounts for this. Please refer to our ‘What is VWAP?’ question for further information.

What is a Stop Loss order?

A ‘Stop Loss’ order is used to limit losses, or potentially to take a profit after a loss.

It can be attached to an order at the time of opening, or you can modify a position and add a stop loss at a later time. It can also be attached to a Pending Order.

A Stop Loss must be placed below the current market price on Buy positions, and above the current market price on Sell positions.

All Stop orders, which include Stop Losses, are executed with ‘Market Execution’, which means that once the order is triggered, it is filled at the current market price at that time (VWAP).

The VWAP can be on, above or below the requested price.

This means that especially during times of high volatility, you may receive a much different price than your specified stop level, which is referred to as ‘Negative Slippage’.

What is a Take Profit order?

A ‘Take Profit’ order is used to lock in profits at a specified price, or potentially to limit further losses after a substantial gain.

It can be attached to an order at the time of opening, or you can modify a position and add a take profit at a later time. It can also be attached to a Pending Order.

A Take Profit must be placed above the current market price on Buy positions, and below the current market price on Sell positions.

All ‘Limit’ orders, which includes Take Profit, are executed with ‘Limit Execution’, which means that you will receive your requested price or better. At the time your Take profit is triggered, if a price exists in the market which is in your favour, FxPro will fill you at the better price.

It is not possible therefore, to receive a worse price on a ‘Limit’ order such as Take Profit.

Take profits on long positions will be triggered for execution once the ‘BID’ price reaches your take profit level. Take profits on short positions will be triggered for execution once the ‘ASK’ price reaches your take profit level.

What is a Stop Out?

A ‘Stop Out’ is a triggering of a forced automatic closing of a trader's positions in case that person's trading account equity falls below a certain threshold.

Margin level is displayed on the platform as a % anytime you have open positions, and is calculated as: Equity / Initial Margin *100

Equity means the balance + unrealised P&L in each trading account and does not include any balance in your FxPro Wallet.

Example:

The Stop Out level is 50%, depending on your jurisdiction. This means that once your Equity falls to a value equal to 50% of your initial margin, stop out(s) will begin to occur.

So, with an initial deposit of $1000, and an initial margin of $100, you are left with a Free Margin of $900. If losses reach $900, you will have 0 Free Margin remaining, and your margin level % at this time would be 100% (100 equity / 100 Initial margin = 100%). If losses continue and eventually reach $950, the 50% Stop out would be triggered. (50 equity / 100 used margin = 50%)

Now that we have explained how the stop out is applied, let’s see an example at which price you would be stopped out.

You open a Buy position of 100 barrels of Brent Oil (0.1 lot) at a price of $55 per barrel. This position is using a leverage of 10 times (1:10) and you started with $600 in your account.

Initial margin is 1/10= 10% of the exposure. The exposure, in this case, is 100 barrels times 55= $5,500. So, your initial margin is 550, leaving $50 free margin.

The price starts to fall, and we want to find out at what price Equity will be equal to 50% of initial margin. To do this, we need to calculate the price at which our loss will be 50% of 550 = 275, plus the free margin because as we explained in previous example above, losses are first used against free margin. So, the total loss would be 325 or 3.25 per barrel since our position is 100 barrels. When the price drops by 3.25 and reaches (50-3.25) $46.75, that is the BID price, you will be stopped out.

Stop Outs help to prevent trading accounts from falling into a negative balance, however, in very volatile markets, or during market gaps, it is not always possible to fill orders at a specific level and there might be significant slippage when Stop out orders are executed.

How can I show the ASK price on the platform?

As default, price charts are built using the BID price, however, it is the ASK price (the higher price) at which Sell order closures are triggered or buy positions are opened.

You can add the current ask price to the chart on all our platforms if it is not already shown as default.

On MT4 and MT5 go to Charts >Properties and tick the box to ‘Show Ask line’.

On cTrader, right click in the chart and go to ‘Viewing Options’ and tick the ‘Ask Price line’ option.

On the FxPro App, the Ask price appears as default

What is slippage?

Slippage refers to instances where the executed price differs from your requested price. I.e. the price ‘slipped’.

Slippage occurs when your Market Order is triggered and filled at a price different to that which you have requested. The difference may only be minimal, or it could be significant. Price Gaps and increased volatility can result in substantial slippage in some cases.

This is a normal market practice and a regular feature of the foreign exchange markets under conditions such as illiquidity and volatility due to news announcements, economic events and market openings. The slippage can be positive or negative. Slippage can also occur when larger orders are partly executed at tier 2 or even Tier 3 prices (see question What is VWAP).

Although we are not required to do so, we publish our Execution Statistics every year on our website: https://www.fxpro.com/pricing/model

Example:

You have a long (buy) position of 1000 barrels (1lot) of WTI prior to market closing at price $50.00, and you set a take profit at price $50.50 and a stop loss order at $49.5.

However, due to significant news reports over the weekend, at the market opening on Monday, WTI opens with an upward gap at price $51.

Therefore, your take profit order will be triggered once the market reopens (as the price has moved above your take profit level), at the price of $51.00, and will be executed at this price or better.

This is how market gaps and slippage may cause more profit or loss than anticipated and why stop orders such as ‘stop losses’ are never guaranteed to be executed at your requested price.

What is Spread?

The difference between the Bid and Ask prices is the ‘Spread’, which is what you pay to the broker in return for placing the order through them.

Therefore, you will notice that trades start in a minus figure, as you need to cover the spread before you begin make profit.

Let’s demonstrate this using an example. You buy 1 lot of EURUSD at $1.0700 the bid and ask prices were $1.0698 and $1.0700. When you buy, you get the Ask price. The price moves in your favour by 5 pips making the new Bid and Ask prices $1.0703 and $1.0705. You close the trade by selling at the new Bid price of $1.0703, making 3 pips profit which equals $30.

The reason that in this example your profit is less by $20, is due to the fact that you have been charged a 2pips spread.

Let’s take another example using GOLD, which is denominated in USD. You decide to Sell (short) 100oz (1 lot) when the bid and ask prices were 1600.50 and 1601.00. As this is a sell position, it is opened at the Bid price of 1600.50. The price then moves down in your favour by 0.50, making the new bid and ask prices 1600.00 and 1600.50. You close the trade by buying at the new Ask price of 1600.50.

In this case, even though the price moved in your direction, you were charged the spread and your order was opened and closed at the exact same price (1600.50), meaning that your Profit or Loss is equal to 0.

Spreads are typically floating and fluctuate depending on liquidity and volatility. Volatility is affected by Liquidity and vice-versa.

What do I do if I have a question or enquiry regarding one of my trades?

If you would like to check any orders, please send an email to [email protected] from your registered email address with your account number and the order number of the trade, and we will check your enquiry and get back to you as soon as possible.

You can find the order number in your trade account tab or history tab.

Why has my pending order been executed or Stop loss/take profit triggered when the price has not reached the specified price?

Bear in mind that Buy positions are opened at the Ask price (and closed at the Bid price), whereas Sell positions are opened at the Bid price (and closed at the Ask price).

Therefore, stop losses, take profits and pending orders need to be triggered by the Bid or Ask price displayed on the price chart before being executed.

The Ask price is always higher than the Bid price as it includes the FxPro spread. Therefore, you need to take into account the spread at the time the order was triggered.

For example, if you opened a sell trade on EURUSD at 1.15700 and placed a stop loss of 1.15750, it means your stop loss will be triggered when the Ask price reaches 1.15750. So, if the spread at the time is 1.5ips, you may see your order closed when the price in the chart is only at 1.12735.

The price charts display BID prices by default. If you cannot see the current ASK price in your platform, please refer to our FAQ: How can I show the ASK price on the platform?

What is liquidity?

Liquidity, in simple terms is the ability to trade (buy and sell) an instrument and is considered good when there are many market participants interested in Buying and Selling the instrument at any volume. The easier it is to sell or buy the instrument at any given volume, the better the liquidity.

The more liquid an instrument, the tighter the spread usually, as the market participants compete to get the best prices. When there is low liquidity, the pricing is generally more erratic, and the spreads may be higher due to lower demand for the instrument.

What is Swap (rollover)?

Since every currency trade involves borrowing one currency to buy another, interest rollover charges are part of forex trading.

Interest is paid on the currency that is borrowed, and earned on the one that is bought. Swap may be positive or negative and applies whenever you leave a trade open overnight.

If you are buying a currency with a higher interest rate than the one you are borrowing, then the net interest rate differential will be positive and you will earn funds as a result. Conversely, if the interest rate differential is negative then you will be charged.

Swap also applies to non-FX instruments, due to the fact that all instruments are traded in particular currency which incurs an interest rate.

On the platforms, ’swap’ is automatically converted into the balance currency. The Operation is conducted at midnight server time (10pm UK time) and will only be charged/gained if you have an open trade at this time.

the swap is calculated and charged once every weekday, however, to account for weekends, a triple charge will take place on Wednesday for FX & metals, and on Friday for other instruments. FxPro Swap rates are in line with the Banks and are reviewed and updated on a weekly basis by the Execution department.

The up-to-date swap lists can be viewed at any time on our website in the instrument specifications or via the trading terminals.

Comptabilité & Vault

Est-il possible de perdre plus d'argent que j'en ai déposé?

FxPro offers Negative Balance Protection (NBP) for all clients, regardless of their categorisation & jurisdiction, thereby ensuring that you cannot lose more than your total deposits.

For more details please refer to our ‘Order Execution Policy’.

FxPro also provides a stop out level, which will cause trades to be closed when a certain margin level % is reached. The stop-out level will depend on the account type and jurisdiction under which you are registered.

Comment protégez-vous les fonds de vos clients ?

FxPro prend la sécurité des fonds des clients très au sérieux. Pour cette raison, les fonds des clients sont entièrement séparés des fonds propres de la société et sont conservés dans des comptes séparés dans de grandes banques européennes.

Cela garantit que les fonds du client ne peuvent pas être utilisés pour d'autres fins. De plus, FxPro UK Limited est membre du Système de Compensation des Services Financiers (SCSF) et FxPro Financial Services Limited est membre du Fonds d'Indemnisation des Investisseurs (ICF).

Quelles méthodes puis-je utiliser pour déposer des fonds sur mon compte FxPro?

We offer a wide range of payment methods, all with 0 fees from FxPro. These include Bank Wire transfers, Credit/Debit cards, PayPal, Neteller, Skrill, and many more local options tailored to your country and jurisdiction.

You can check all available payment methods and based on your location directly in your login area or via this link:
https://www.fxpro.com/pricing/deposit-methods

Please note that you must withdraw via the same method used to fund your account.

Qu'est-ce que le portefeuille FxPro?

Le Portefeuille FxPro est un outil personnel de gestion des risques qui fonctionne comme un compte central à partir duquel vous pouvez transférer de l’argent sur tous vos autres comptes de trading en quelques clics. Le principal avantage des dépôts dans votre portefeuille FxPro, par opposition au financement direct de vos comptes, est que vos fonds déposés sont totalement protégés des positions ouvertes que vous pourriez avoir sur votre compte de trading.

Comment déposer des fonds sur mon Portefeuille FxPro?

Les fonds déposés sont automatiquement crédités sur votre Portefeuille FxPro. Vous pouvez transférer n’importe quel montant entre votre portefeuille FxPro et vos comptes de trading à tout moment. Connectez-vous à FxPro Direct, sélectionnez "Déposer des fonds" ou "Portefeuille", puis choisissez l'option de paiement que vous préférez.

Vous trouverez plus d'informations sur les méthodes de paiement disponibles sur ce lien:
https://www.fxpro.com/pricing/deposit-methods

Comment puis-je retirer des fonds de mon Portefeuille FxPro?

Log in to your FxPro Direct and select 'Withdraw’ or 'Wallet'.

Please note that in order for the withdrawal to be successful, you should transfer your funds to your FxPro Wallet.

Kindly note that you must follow our withdrawal policy which instructs that clients must withdraw via the same method used to deposit, unless that method has been fully refunded or refund limits have expired. In this case, you may use bank wire method, or another method previously used to fund (as long as it can accept payments) to withdraw profits.

Quelles sont les devises disponibles pour le Portefeuille FxPro?

We offer Wallet currencies in EUR, USD, GBP, CHF, JPY, PLN, AUD and ZAR. Additionally, we also offer NGN, VND, THB, MYR and IDR. (Depending on your jurisdiction)

The currency of your FxPro Wallet should be in the same currency of your deposits and withdrawals in order to avoid conversion fees. Any transfers from your FxPro Wallet to your trading accounts in a different currency will be converted as per the platform rates.

Comment transférer des fonds de mon Portefeuille FxPro vers mon compte de trading?

You can instantly transfer funds between your FxPro Wallet and your trading accounts by logging in to your FxPro Direct and selecting 'Transfer'

Select your Wallet as the source account and the target trading account and enter the amount you wish to transfer.

If your trading account is in a different currency to your FxPro Wallet, a pop-up box will appear with a live conversion rate.

Puis-je changer la devise de mon Portefeuille FxPro?

Pour éviter des frais de conversion potentiels, il est préférable que votre portefeuille FxPro soit dans la même devise que vos dépôts et retraits.

Si vous avez ouvert par erreur votre portefeuille FxPro dans la mauvaise devise, veuillez contacter notre département back-office à l'adresse [email protected] pour rectifier l'erreur.

Quels taux de conversion utilisez-vous?

Les clients FxPro bénéficient des taux de change les plus compétitifs du marché.

Pour les dépôts provenant d’une source de financement externe (c’est-à-dire de votre carte de crédit à votre portefeuille dans une autre devise) et les retraits vers une source de financement externe (c’est-à-dire de votre portefeuille à une carte de crédit dans une autre devise), les fonds seront convertis selon le taux bancaire quotidien.

Pour les virements de votre portefeuille FxPro vers un compte de trading de devise différente, et vice versa, la conversion sera effectuée selon le taux affiché sur l'écran contextuel au moment où vous cliquez sur "Confirmer".

Combien de temps les virements bancaires prennent-ils et quels en sont les frais?

For international bank wire deposits, please allow **3-5 business days** for funds to reflect in your FxPro Wallet. FxPro and our receiving bank do not charge any fees for bank wire deposits; however, other banks involved in the process, such as sending or intermediary banks, may apply their own fees.

We also offer **local banking options** for many countries, providing faster and more efficient processing times. For example:

- **GBP Transfers (UK)**: Usually reflect **within the same business day**, with no fees from FxPro or our receiving bank. - **SEPA Transfers (EU)**: Typically reflect **within the same business day**, with minimal fees (usually just a few euros). - **Other Local Banking Methods**: Availability depends on your country, and these are generally also very fast.

You can view all available deposit methods and processing times specific to your country and jurisdiction by logging into your FxPro account.

Comment puis-je retirer des fonds si la carte que j'ai utilisée pour déposer des fonds a été annulée ou a expiré?

Après l'annulation d'une carte, les banques sont tenues d'autoriser certains types de transactions, y compris les remboursements, pendant au moins six mois. Vous devez donc retirer des fonds sur la carte que vous avez utilisée pour déposer, même si cette carte a été annulée. Vous recevrez ces fonds sur votre nouvelle carte qui est connectée au même compte bancaire que votre précédente carte annulée.

Si le compte bancaire lié à la carte est complètement fermé, vous devrez envoyer une preuve de fermeture du compte à notre service de comptabilité [email protected]

Can I transfer funds between my FxPro Wallet and trading accounts during the weekend?

Yes, as long as the specific trading account you are transferring from does not have any open positions.

If you have an open trade during the weekend, you will be unable to transfer funds from it to your Wallet until the market reopens.

Weekend hours begin on Friday at market closure (22:00 UK time) until Sunday, at market opening (22:00 UK time).

Comment puis-je effectuer un retrait par virement bancaire?

Connectez-vous à FxPro Direct, sélectionnez "Retirer les fonds" ou "Portefeuille" et choisissez la méthode de virement bancaire. Sachez que nous pouvons exiger un relevé bancaire pour prouver que vous êtes le titulaire du compte bancaire.

Afin de pouvoir effectuer un retrait par virement bancaire, vous devez d’abord rembourser toutes vos cartes de crédit, PayPal et Dépôts Skrill au cours des 6 derniers mois.

Combien de temps dois-je attendre avant d'effectuer un retrait de mon compte bancaire?

Les demandes de retrait sont traitées par notre service de comptabilité client dans un délai de 1 jour ouvrable. Toutefois, le temps nécessaire au transfert des fonds varie en fonction de votre mode de paiement.

Les retraits par virement bancaire international peuvent prendre de 3 à 5 jours ouvrables. Les virements bancaires SEPA et locaux peuvent prendre jusqu'à 2 jours ouvrables.

Les retraits via carte peuvent prendre entre 5 et 7 jours ouvrables.

Toutes les autres méthodes de paiement sont généralement reçues dans un délai de 1 jour ouvrable.

Combien de temps faut-il pour traiter ma demande de retrait?

Pendant les heures normales de travail, les retraits sont généralement traités en quelques heures. Si la demande de retrait est reçue en dehors des heures de travail, elle sera traitée le jour ouvrable suivant.

Bien que les dépôts via carte soient traités immédiatement, cela ne signifie pas que les fonds ont déjà été reçus dans notre compte bancaire, car la procédure de rapprochement bancaire prend généralement quelques jours. Cependant, nous créditons immédiatement vos fonds pour pouvoir négocier instantanément et protéger les positions ouvertes. Contrairement aux dépôts, la procédure de retrait prend plus de temps.

Combien de temps faut-il pour que mes fonds soient déposés dans mon compte FxPro?

We usually process deposits **within 10 minutes** of receiving them, ensuring your funds are available as quickly as possible. For SEPA and other local banking transfers, deposits typically reflect **within the same business day**, while all other payment methods are also processed in approximately **10 minutes**.

If you wish to check the status of any pending transaction, feel free to contact our **24/5 support team**, who are always ready to assist you.

You can choose to send your deposit to your FxPro Wallet or directly to a trading account of your choice. Please note that all transactions are placed via the Wallet, so **currency conversions may apply** when transferring directly to a trading account in a different currency from your Wallet.

Quelle méthode dois-je utiliser pour le retrait?

It is our policy that any recent card deposits should be withdrawn to the card in question first, before refunding to any other method, even if other methods were used for funding. Kindly note that after refunding any cards, PayPal and Skrill deposits should also be refunded. Once all deposits from the above-mentioned payment methods are fully refunded, you will then be able to withdraw via bank wire or another method previously used to fund. (Provided that it can receive payments) The methods that remain to be refunded will be clearly displayed to you in FxPro Direct.

Chargez-vous des frais pour les dépôts ou les retraits?

FxPro does not charge any fees/commission on deposits/withdrawals, however, you may be subject to fees from other payment providers involved in the transaction, particularly with banks. Please note that for e-wallets, there may be a fee for withdrawals but only if you have not traded. You can see more details on our funding page: https://www.fxpro.com/pricing/deposit-methods

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Quelles devises puis-je utiliser pour approvisionner mon compte FxPro?

Les clients FxPro UK Limited peuvent déposer en USD, EUR, GBP, AUD, CHF, JPY et PLN.

Les clients FxPro Financial Services Limited peuvent déposer en USD, EUR, GBP, AUD, CHF, JPY, PLN et ZAR. Les dépôts en RUB sont également disponibles, mais les fonds déposés en RUB seront convertis dans la devise du portefeuille FxPro du client dès leur réception.

Les clients FxPro Global Markets Limited peuvent effectuer des dépôts en USD, EUR, GBP, CHF, AUD, PLN, ZAR et JPY. Les dépôts en RUB sont également disponibles, mais les fonds déposés en RUB seront convertis dans la devise du portefeuille FxPro du client dès leur réception.

Les clients FxPro Global Markets MENA Limited peuvent effectuer des dépôts en USD, GBP et EUR. Les dépôts en AED sont également disponibles, mais les fonds déposés en AED seront convertis dans la devise du portefeuille FxPro du client dès leur réception.

Veuillez noter que si vous transférez des fonds dans une devise différente de celle de votre portefeuille FxPro, les fonds seront convertis dans votre devise de portefeuille en utilisant le taux de change en vigueur au moment de la transaction. Pour cette raison, nous vous suggérons d’ouvrir votre portefeuille FxPro dans la même devise que vos dépôts et retraits.

Quelles cartes de Crédit/Débit acceptez-vous?

We accept Credit/Debit cards including Visa, Visa Electron, Visa Delta, MasterCard, Maestro International and Maestro UK.

Que dois-je faire si je n'ai pas reçu mon retrait?

Si vous avez fait une demande de retrait par virement bancaire et n'avez pas reçu vos fonds dans 5 jours ouvrables, veuillez contacter notre service de comptabilité client à l'adresse [email protected], et nous vous fournirons une copie Swift.
Si vous avez fait une demande de retrait par Carte de Crédit/Débit et n’avez pas reçu vos fonds dans 10 jours ouvrables, veuillez contacter notre service de comptabilité client à l'adresse [email protected] et nous vous fournirons le numéro ARN.

Pourquoi mon dépôt par carte de Crédit/Débit a-t-il été refusé?

Il existe plusieurs raisons pour lesquelles votre carte de Crédit/Débit peut avoir été refusée. Vous avez peut-être dépassé votre limite quotidienne de transactions ou le montant du Crédit/Débit disponible sur la carte. Sinon, vous avez peut-être saisi un chiffre incorrect en insérant le numéro de la carte, la date d'expiration ou le code CVV. Pour cette raison, veuillez vérifier que ceux-ci sont corrects. Assurez-vous également que votre carte est valide et n’a pas expiré. Enfin, assurez-vous auprès de votre émetteur que votre carte a été autorisée pour des transactions en ligne et qu'aucune protection en place ne nous empêche de la facturer.Find more information

How to fund your account

  1. Sign in to FxPro Direct with your email and password.
  2. Open the “Wallet” section and click the “Deposit” button.
  3. Now you can choose from a selection of convenient payment methods. All the deposits and withdrawals are processed with no commissions from the FxPro side.
  4. Choose the method and specify the amount you want to deposit. Then fill out payment details and follow the prompts on screen to confirm the payment.
  5. Once approved, the deposited amount will appear in your FxPro Wallet balance, or the trading account specified, and will be displayed in your Transaction History.
  6. You can now transfer funds to an account and begin trading!

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FXPRO DIRECT

Qu'est-ce que FxPro Direct et comment puis-je me connecter?

FxPro Direct is your online account management page.

Click on the 'Log In' option on the top right of the website. You can log in with your registered email address and password.
Your FxPro Direct allows you to create new accounts, edit existing ones, fund your accounts and download trading platforms. You may also edit your mailing options or subscriptions.


The ‘Tools’ tab in FxPro Direct gives you access to various services we offer, including the FxPro Dashboard, Economic Calendar, Calculators and FxPro Squawk. These tools can be accessed by all users, including those who are still practising on demo accounts.

Comment réinitialiser mon mot de passe FxPro Direct?

Pour réinitialiser votre mot de passe FxPro Direct, cliquez sur "Restaurer le mot de passe" en bas de la boîte de dialogue de connexion. Entrez votre adresse e-mail enregistrée et soumettez la demande. Vous recevrez bientôt un lien à l'adresse e-mail que vous avez fournie, qui vous mènera à une page où vous pourrez entrer un nouveau mot de passe pour votre compte.

Comment télécharger des documents?

Pour télécharger des documents à travers FxPro Direct, cliquez sur "Mon profil", puis sélectionnez "Télécharger des documents". Cliquez sur "Parcourir" pour ouvrir une nouvelle fenêtre, recherchez et sélectionnez le document que vous souhaitez télécharger, puis cliquez sur "Ouvrir".

Vous recevrez une notification indiquant que le téléchargement est en cours et un message confirmant que les documents ont été téléchargés avec succès.

Une fois vos documents téléchargés, notre service de back-office les examinera dans l'ordre dans lequel ils ont été reçus.

Comment modifier les informations de mon profil?

To change any of your personal details, please send an email to [email protected]. Bear in mind that for security reasons, we will require an updated proof of residence to be uploaded via FxPro direct for a change in address and a phone verification for a change of email.

Comment réinitialiser le mot de passe de ma plateforme de trading?

Please log into 'FxPro Direct' and click on Accounts. Next to account number you will see the icon to 'Reset Password'. Once you click on it, system will automatically send email containing a new temporary password.

For cTrader accounts, you can reset the password for your cTID from here: https://id.ctrader.com/reset

Comment puis-je réactiver mon compte?

Please note that live accounts are disabled after 3 months of inactivity, but you may, however, reactivate them by emailing [email protected] with your request. Unfortunately, demo accounts cannot be reactivated, but you may open additional ones via FxPro Direct.

In order to request reactivation, please send an email to [email protected] or contact us on Live Chat.

Comment changer l'effet de levier de mon compte de trading?

Log in to FxPro Direct, go to ‘My Accounts’, click on the Pencil icon next to your account number and select ‘Change Leverage’ from the drop-down menu.

Please note that in order for the leverage of your trading account to be changed, all open positions must be closed.

Note: The maximum leverage available to you may vary depending upon your jurisdiction.

Comment ajouter plus de fonds à mon compte démo?

Log in to your FxPro Direct, go to ‘My Accounts’, click on the demo account heading, and select 'Add Funds'. Please select the desired amount (500 – 500,000) and your demo account balance will be instantly updated on your trading platform.

Où puis-je voir l'historique de mes transactions?

Log into your FxPro Direct, and you will see your transaction history under the 'Wallet' tab. There is also a filter and an option to 'Export' the transactions.

FxPro App

Qu'est-ce que l'application FxPro ?

The FxPro App is a personal mobile account management space that allows for trading via the app using any FxPro Metatrader 4 or 5 account type. In 2024, we earned a 5* rating from the Investors Chronicle and Financial Times award for our app and its unique features.

  • You can create new accounts, complete the verification process, change passwords, top-up accounts with multiple funding options, withdraw funds etc.
  • The app features detailed charting features provided by TradingView, along with analysis tools and customisation.
  • Market analytics also keep traders up to date on major news with an integrated Economic calendar with alerts, plus real-time push notifications on increased volatility and major market moves.
  • If you have any questions, please get in touch with our 24/5 award-winning support team directly from within the app.

Combien de comptes de trading puis-je ouvrir dans l'appli FxPro ?

You can create up to five live trading accounts with different settings in the FxPro App. They can be in different currencies and on various platforms.

Simply select one of the available trading platforms (MT4, MT5, cTrader or the integrated FxPro platform) and choose the preferred leverage and account currency. You can also transfer funds between the accounts using your FxPro Wallet.

For newcomers, FxPro provides comprehensive instructions on how to install the MT4, MT5 and cTrader applications with direct links to AppStore and Google Play.

The number of demo accounts is unlimited. Please note, that if you need additional accounts, you can open them through FxPro Direct Web or by contacting our Customer Service Team.

Comment puis-je m'enregistrer sur l'application FxPro ?

If you already have a registered account with FxPro Direct Web, you can download our application for free from Google Play or AppStore and log in with the same details that you use for FxPro Direct Web.

If you have started registering with FxPro Direct Web but haven’t finished, you can continue your registration from where you left off in the FxPro App.

If you haven’t registered an account at FxPro yet, you can download our application for free and go through the registration steps:

STEP 1. Download the FxPro Application from Google Play Market or AppStore. Open it and proceed to “Sign in with email.” Select your country of residence, name, surname, and email. Then create your password.

STEP 2. You then have the option to generate a short passcode to log in. Please note that the passcode will only be valid on the current device you’re using when you log in to the app. For FxPro Web, you should continue to use your log in details that you registered with.

Your FxPro Direct profile is now ready. However, to unlock all the app features, create trading accounts, trade on the integrated platform, and fund your accounts, you have to complete the full registration. This will involve answering a series of questions about your trading experience and uploading digital copies of the required documents (passport/ID card, proof of residence - a Utility bill or bank statement issued in the last 6 months) to verify your profile.

Once your profile is fully verified, you can start trading with FxPro!

Please note that you can also access the Metatrader 4 or 5 platform directly with your account number and password that you received by email.

Please note that the jurisdiction under which your FxPro account will be opened depends on the country of residence. FxPro does not offer Contracts for Difference to residents of certain jurisdictions including the USA, Iran and Canada.

Quels sont les modes de paiement disponibles sur l'appli FxPro ?

At the core of the app lies the FxPro Wallet, which keeps your funds from participating in the trading process and safe from market risks. Funds can be transferred in the “Top Up” section of the App.

You can see more information about the specific funding methods available here: https://www.fxpro.com/pricing/deposit-methods

Puis-je approvisionner mon portefeuille FxPro en utilisant l'application ?

To start trading with FxPro, you need to top up your FxPro Wallet and then transfer funds to the desired trading account. To do that first open the FxPro App and tap “Top Up” in the toolbar. Tap “Fund Your Account”. Please note that if you haven't verified your account yet, you need to do so before depositing the funds.

The funds will then be credited to your FxPro Wallet balance. You can then transfer the necessary amount (or part of it) to a specific trading account.

NB: The FxPro Wallet balance does not participate in trading processes and is secured from market fluctuations. You can also top up a trading account directly. Select it from the list, or create a new one, if necessary.

  • Tap the “Fund now” button and select any of the available payment methods.
  • Select the FxPro Wallet, currency, payment method and indicate the amount. During this transaction, the deposit currency will be converted into the currency of your account.
  • You will receive a “Successful transaction” email from FxPro’s accounting department with the confirmation of your transfer.

All transactions can be viewed as ‘completed operations’ in the Transaction History tab. To see transactions for a specific account, tap on the upper right corner of the card with the name of your account.

Puis-je transférer des fonds en utilisant l'application FxPro ?

Yes, you can. To transfer funds between your accounts (e.g. your FxPro Wallet and a trading account) please follow these steps:

  • Select the “Transfer” button in the “Wallet” section
  • Choose the source and the target account
  • Specify the transfer amount
  • Tap “Transfer”

The transfer between the FxPro Wallet and your trading accounts is instant, and any currency conversions will be conducted using the current rate.

How can I withdraw funds using the FxPro App?

To withdraw funds from your FxPro Wallet please follow these steps:

  • Tap the “Withdrawal” button in the “Wallet” section
  • Specify the amount to withdraw
  • Select a withdrawal method
  • Tap “Withdraw”

    You may also need to follow the steps you see on the screen;

Our Client Accounting Department will receive your request and process it within 1 working day. In the event that a withdrawal request is made within 6 months from the moment of the initial deposit, Credit Card deposits will need to be refunded first, followed by PayPal deposits and then Skrill deposits. Once all deposits made via these three methods are refunded, you will be able to withdraw funds via a Bank transfer or any e-wallet method previously used to deposit. (provided your e-wallet is able to receive payments)

Bear in mind that you need to have funds available in your Wallet for withdrawal. If your funds are located in a Trading account, you will need to transfer them first to your Wallet.

Can I open a trading account using the FxPro App and how?

You can open multiple accounts with different settings and on different FxPro platforms (MetaTrader 4, MetaTrader 5, cTrader etc) using the FxPro app.

To do this, open go to the ''home'' section of the app, select either the Real or Demo tab and then press the + icon in the top right corner to “Create New Account”.

You will select the preferred account type, leverage and base currency and tap “Create”.

Your newly created account will appear in the list of accounts and you can top it up directly or transfer funds from the FxPro Wallet.

If you have not installed the mobile platform yet, or if it was previously uninstalled, you will be prompted to download it in the “Account type” options.

You can also change the size of the leverage, reset passwords, check balances and make a deposits.

Please note that there is a maximum of 5 Live trading accounts per profile.

How do I use the list of trading assets in the FxPro App?

You can trade directly from the app using any FxPro Metatrader 4 or 5 account type.

  • You can open new trading accounts, both in live and demo mode, directly from the "Home" tab. Simply choose a platform, leverage, and account currency and click ‘Create’.
  • In the ‘Trade’ section, you will find all of the CFDs we offer in your particular account type separated by category for easy viewing. You can use the ‘Search’ bar to find the required asset. You can also create your 'favourites' list to track the instruments you are most interested in.
  • In the ‘History’ tab, you can sort through the completed financial transactions chronologically and view their details.
  • By opening the tab of each asset, you will see its price movement in real-time.
  • Each asset contains its current Buy-Sell quotes. You can expand the chart to full screen and change its type and time frame.
  • You can also scroll down to find the main asset specification (located underneath the chart): spread type, contract size, swap type and more. There are several trading widgets as well: the ratio of sellers and buyers (among FxPro clients), and the highs and lows of today’s prices.

How can I find a specific instrument?

Please go to the ‘Instrument search’ bar at the top of the Quotes screen, begin to type the name of the instrument and it will pop up automatically.

How can I open a trade in the FxPro App?

In the ‘Trade’ section you will find the list of financial assets arranged in categories. Use the ‘Search’ bar to find the required asset. Each asset contains its current Buy-Sell quotes. Tap the preferred button to proceed.
  • Before opening a position, you can set the SL and TP levels and specify the order size. (You can add or modify these values even after a position has been opened).
  • When opening a trade you can choose market execution, as well as pending orders: Buy Limit, Sell Limit, Buy Stop or Sell Stop. After you have made your selection (e.g. Market Execution, Buy Limit etc) set the SL and TP levels, indicate the expiration date and the price at which the order should be triggered. Then click ‘Place’.
  • How can I modify a position using the FxPro App?

    You can modify the size or SL/TP of an open position, by tapping on an open position and then pressing 'more settings'. You can then make any necessary changes using the options provided on screen.

    You will then select to confirm the change(s).

    How can I close a trade using the FxPro App?

    You can close a trade manually from the 'Trades' tab by selecting the order you wish to close. Upon closing the order, you will see a confirmation message that "Order was closed at VWAP". A trade will close automatically when it reaches the specified Stop Loss or Take Profit limits you have set, or if the Stop Out level of the account is reached.

    Can I partially close a trade on the FxPro App?

    You can change order size by tapping on the trade you wish to modify from the ‘trades’ tab. You can then change the trade size using the buttons provided.

    You will then select the ‘Confirm’ button to confirm the change.

    Where can I find information my account balance, margin, free margin and equity?

    Information on your account balance, margin, free margin and equity is available at the top of the trading tab.

    log in

    Where can I find a history of closed trades?

    A list of all closed trades is available in the history tab. Please select any of the default periods or set a custom period.

    How can I enable Quick trading and One-tap trading?

    Quick trading and One-tap trading features can be enabled from the ‘More’ menu and ‘Trading Settings’.

    Quick trading allows you to place orders directly from the chart or instrument list.

    One-tap trading allows you to open and close orders in just one tap without any additional confirmation needed. You can also enable 'Quick closing' from here, allowing you to close orders without any additional confirmation.

    Trading Settings

    How can I set reminders for economic news events?

    The integrated economic calendar keeps you constantly up to date with the latest news and data releases. In the calendar section, you can easily set reminders to receive push notifications simply by pressing the bell icon next to the economic events you are interested in.

    News Events

    How do I use the crosshair tool?

    You can access the crosshair tool by long pressing on the chart, either in full-screen mode or from the instrument list. Once the crosshair appears, you can move it to any point on the chart, and the date and time of the corresponding candle will show in the X-axis along with the price at that specific level in the Y-axis.

    How can I add volumes to the chart?

    Volumes will be shown by default on the charts. To remove it, when in full-screen charting mode, scroll to the bin icon in the list of tools on the left hand side of the chart, and you can select which indicators to delete from the chart. The volume bars represent the number of tick changes for the corresponding price bar and helps to gauge volatility.

    Add volumes

    What chart types are available?

    The FxPro App features multiple TradingView chart types, including candlesticks, bars, Line, Area and Heiken Ashi. To change the chart type, open the chart in full-screen mode and click on the candlestick icon.

    What security features are available on the App?

    In addition to your main FxPro account password, the App also has additional security features, including 2-step authentication, passcode, and touchID.

    You can enable these options in the ‘More’ menu and ‘Security Settings’.

    Security Settings

    How can I change my password through the App?

    Your password can be changed via the App by pressing the ‘More’ menu and going to ‘Security Settings’.

    When you select ‘Change Password’, you will be prompted to enter your existing password and confirm the new one.

    Can I open and trade on a demo account via the App?

    Yes, the platform supports both live and demo trading. Once you have registered with us through the App or logged in with your existing FxPro Profile, in the ‘Accounts’ section, you will notice a ‘demo’ tab. Press the + icon in the top right-hand corner to open a new demo account.

    You simply need to select the account type, leverage, base currency and enter an amount of virtual funds up to 100,000.

    You are able to trade FxPro Metatrader 4 or 5 accounts directly in the app.

    What languages is the App available in?

    The FxPro App is available in a wide range of languages:

    English, Japanese, Korean, Italy, Chinese, Polish, German, Norweigan, Vietnamese, French, Russian, Arabic, Portuguese, Spanish, Czech, Romanian, Indonesian, Malaysian and Turkish.

    You can change the language from the ‘Appearance’ settings in the ‘More’ menu.

    How can I manage push notifications and email settings?

    We send regular push notifications on increased market volatility and significant market moves, keeping you up to date with the latest info on popular instruments in real-time. You can enable/disable these from the ‘Notification’ settings in the ‘More’ menu.

    You can also subscribe or unsubscribe from daily trading central technical analysis and company news emails in this section.

    Is customer support available in the App if I need assistance or have questions?

    Yes! Our 24/5 customer support team are always on hand to assist you with any questions or guide you, and we have made it even easier to contact them directly through live chat without having to leave the App. Simply select the ‘More’ menu and tap ‘Live Support’ to open a live chat with our customer support team.

    Service VPS

    Qu'est-ce que le VPS de FxPro?

    Le service VPS de FxPro vous permet d'accéder à un serveur privé virtuel fourni par BeeksFX, qui est l’un des fournisseurs de services mondiaux de solutions VPS les plus importants, et qui opère dans des centres de données situés à Londres, au même emplacement que les serveurs FxPro.

    Les serveurs VPS de FxPro vous permettent de télécharger vos Experts Consultants MT4 et vos cBots cTrader/cAlgo directement sur le serveur pour qu'ils continuent le trading à votre place sans que votre ordinateur ne soit en marche.

    Les spécifications du VPS de FxPro sont disponibles à la page suivante:

    https://www.fxpro.com/trading-tools/fxpro-virtual-private-server

    Combien coûte le service VPS de FxPro?

    FxPro VPS subscription costs $30 per month (or equivalent amount in your FxPro Wallet currency) and it will be deducted on the 6th of every month from your FxPro Wallet.

    The FxPro VPS is free for VIP clients.

    Comment s'abonner au service VPS de FxPro?

    You can make a request via the VPS page: https://www.fxpro.com/trading-tools/fxpro-virtual-private-server

    We will then contact you directly regarding the set-up of your Virtual Server.

    Comment puis-je annuler mon abonnement VPS de FxPro?

    Please send an email to [email protected] to request cancellation and we will proceed accordingly.

    Que dois-je faire si j'oublie mon mot de passe VPS?

    Veuillez contacter l'adresse [email protected] et leur fournir votre adresse IP et votre numéro de port. Ils pourront vous attribuer un nouveau mot de passe qui vous sera envoyé par courrier électronique.

    Comment configurer mon service VPS de FxPro?

    Après votre abonnement au service VPS de FxPro, vous recevrez un email contenant les informations de connexion de notre fournisseur VPS, BeeksFX, vous confirmant que votre compte VPS a été créé avec succès (la réception de l'email peut prendre jusqu'à 2 heures).

    Pour configurer votre service VPS, cliquez sur le lien d'accès VPS fourni dans l'email, indiquez les informations requises qui sont incluses dans l'email de confirmation et téléchargez le fichier RDP situé au bas de la page. Localisez le fichier sur votre ordinateur et cliquez dessus pour lancer la connexion au bureau à distance. Une boîte de dialogue apparaîtra par la suite, vous invitant à saisir vos informations d'identification ou le mot de passe temporaire qui vous a été fourni. Cliquez sur "OK". Vous devriez maintenant être connecté à votre service VPS.

    Sécurité

    Comment puis-je protéger mes données en ligne ?

    At FxPro, client data protection is a priority and we follow best practices which are described in details in our privacy policy. There are also actions we strongly suggest you take to help keep your personal data safe:

    • Never share your password(s) or sensitive account information with anyone.
    • Beware of fraudsters who may contact you claiming to be a reputable company and do not provide any personal information to them.
    • Do not click on any links or open any attachments from emails you don’t recognise or respond to unknown SMS senders. Always verify the authenticity.
    • Transactions should only be made via our secure FxPro Direct portal. Never send any funds to an external source.
    • Change your password(s) frequently and set up anti-malware software on any devices that you may use.

    For more information about online security as well as actions that FxPro takes to protect your data, please review our safety page: https://www.fxpro.com/safety

    Please contact us immediately via our official communication channels should you have any concerns or receive any suspicious contact, we are always here to support you.

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